Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2008 21:46 - История на похабените дни и нереализирани идей
Автор: ans Категория: Лични дневници   
Прочетен: 385 Коментари: 0 Гласове:
0



Минават. Не отричайте - прекалено бързо е. Искам някои да им каже да се забавят, но те просто прелитат краи мен, а аз дори не ги гоня. Дните, еднаквите ми дни си отиват един след друг. Нижат се и сякаш ми искат равносметка къде и как ги пропилях. Уползотворих ли нещо в тях или ги упагубих. Замислям се и отговора изскача. Той буквално се отваря пре мен - зее. Една огромна дупка е зейнала и незнайно защо вместо да се затваря тя става все по-голяма и по-голяма. Няма действие. Липсва ми Стимул. Не желая да се захвана с проекти, които биха ме повели към евентуалното ми бъдеще. Не намирам смисъла. Дори в образованието - формалното разбира се. Стремя се към ерудиция, старая се да се обогатявам всеки ден, но ми липсва страст да се боря за една кауза, която по презумция е обречена. Обучението в България. Образованието в България. Всяка форма на научен глад бива убивана в зародиш щом се замисля за образуванието и неговото ниво - отново в България. Говоря за едни негласни истини,които са за известни на всеки новокандидатстващ ентусиаст - университетът не е място, където можеш да разшириш хоризонтите пред себе си, не е място, къде можеш да представиш себе си като амбициозно, изълнено с желание същество, търсещо своята реализация. Или поне не можеш да го покажеш в пълна степен. Спънките са много и разнородни. Ако предположим, че съществува университет, в които корупцията не е силно изявена, било то и най-старият в България, предполага се и по непотвърдени данни - наи-елитния, кое е нещото което те тласка към него? Да, точно идеята, една безумна идея, че този, който учи - няма да работи. Така казват старите хора. Но аз имам друга теория - учил, недоучил, завършил и дори дипломиран не само няма да работи, в положителния смисъл, но и с желание за работа пак няма да си намери такава. Какво е един лист хартия,удостоверение, за този, който е студентствал 5 години, за да може после тя да бъде една завидна гордост в безработния му, ниско платен живот. Животец. Може би новата житейска философия, с която ще напътстваме ние децата си ще изглежда по следния начин - " Който има връзки, той не работи." Едно перфектно изложение на българската реалност. Достатъчно е да имаш роднини, ситуирани на правилните позиции, или най-малкото добри познати, познати с възможности. Това вече придава един доста по-приятен облик на сивата реалност, тя вече не е толкова тъмнееща, поне за теб и семейството ти. А егоизъм на човека никога не му е липсвал. Или по-скоро инстинкт за оцеляване. Но защо да се замисляме - основното е ти да си добре, всичко останало трябва да се игнорира по ненатрапчив начин. Трябва да мачкаш по пътя към успеха, та дори този конкурент, които те води с една диплома напред. Какво е тук някакъв си лист хартия, когато братовчед ти е шефът. Хм, колко абсурден въпрос! Да, небивал ентусиазъм разтърсва кандидатстудентската ми душа и изгарям от нетърпение по-скоро да се запиша за изпит. Естествена реплика на хулителските ми писания биха били думи от рода на - " Учи за знания, не за диплома. " Признавам, мъдро. Но недостатъчно. Ако начетеността беше достатъчна, за да живея необезпокоявано, задоволително, то идеята за образование в университет не би се зародила. Защото той - институцията - Университет - не бива да е стъпка към признанието на амбициозни родители и незаинтересувани деца. Не бива да е ход за придобивка на ненужна диплома. Той трябва да е врата. Врата затворена за корупция и връзкарщина. Врата затворена за Абсурда. И стимул. Стимул, който днес липсва на много кандидати.


Тагове:   нереализирани,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ans
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12642
Постинги: 5
Коментари: 9
Гласове: 39
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930